Door Richard van der Wiel op 16 juli 2023

Voordat de koffers werden gepakt….

De fractie PvdA/GroenLinks heeft, voordat ze aan een welverdiende vakantie konden beginnen, een overzicht gegeven van de activiteiten die zij de afgelopen periode hebben verricht.
Richard van der Wiel heeft het volgende genoteerd:
Overzicht van de activiteiten van de PvdA-GroenLinks fractie.
De afgelopen periode hebben we veel moties, amendementen en vragen ingediend over vele onderwerpen o.a. over de woningbouw, het verenigingsleven, de leefomgeving en recreatie.
Tevens hebben we als fractie een tiental werkbezoeken afgelegd en ook zelf burgers opgezocht die ons in kennis wilden stellen van een ingrijpend gebeuren in hun woonomgeving of bij hun club.
Voor het indienen van stukken hebben de drie fractieleden en de commissieleden ook zelf onderzoek gedaan en eerdere ervaringen opgehaald.

Ook noemen we even kort de algemene beschouwing over de kadernota:
Lisse heeft dan onder de streep vorig jaar jaar 4,8 miljoen overgehouden.
Dat lijkt mooi maar het is geld wat besteed had moeten worden voor armoedebeleid, energiearmoede en investering in het openbaar domein.
De kadernota staat vol met plannen en ideeën echter zijn deze ons inziens niet voldoende onderbouwd en daardoor ook niet te toetsen of doelen gehaald zijn en wat het gekost heeft of gaat kosten.
De PvdA-GroenLinks fractie heeft tegen de kadernota gestemd en hoop dat de begroting wat meer concreet inzicht biedt. Meer inzicht zodat we kunnen kijken wat het doel is, hoe het doel bereikt wordt, of het gehaald is en wat het kostte.
We hebben het college gevraagd tot meer actie en initiatieven zeker wat betreft het binnenhalen van geld anders dan belastingverhoging.
Na de vakantie gaat de fractie PvdA-GroenLinks weer met nieuwe energie beginnen aan het raadswerk en ogen en oren te luisteren leggen in de lisser gemeenschap.

Richard van der Wiel

Ik ben geboren in Lisse waar ik inmiddels 64 jaar woon. Na de lagere school startte ik op de MULO, een onderwijsvorm die nu niet meer bestaat. Ik heb die opleiding in vier jaar afgerond en wilde graag naar de pedagogische academie. Dat ging helaas niet door omdat ik werd uitgeloot. Mijn ouders waren hardwerkende mensen

Meer over Richard van der Wiel